Szkolenia

Praktyczne aspekty ochrony danych osobowych do maja 2018 roku, wpływ Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) oraz projektu nowelizacji ustawy o ochronie danych osobowych.

 Fundacja Promocji Bezpieczeństwa przy współpracy z PolGuard Consulting Sp. z o.o., wiodącą na polskim rynku firmą, specjalizującą się od 2003 roku w problematyce ochrony danych osobowych zaprasza na szkolenie „ Praktyczne aspekty ochrony danych osobowych do maja 2018 roku, wpływ Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) oraz projektu nowelizacji ustawy o ochronie danych osobowych.

Adresaci szkolenia: Właściciele firm, osoby zarządzające, kierownicy jednostek administracji oraz osoby odpowiedzialne za ochronę danych osobowych.

Forma szkolenia:

    • Wykład – prezentacja multimedialna Eksperta z PolGuard Consulting Sp. z o.o.;
    • Pytania, odpowiedzi i dyskusja z uczestnikami szkolenia;
    • Indywidualne konsultacje po zakończeniu szkolenia.

Zakres szkolenia:

  1. Wpływ Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE [dalej RODO] – omówienie wybranych zagadnień.
  2. Obowiązki w zakresie ochrony danych osobowych wymagane do 24 maja 2018r., jak w praktyce wygląda czwarty pakiet deregulacyjny.
    • Omówienie obowiązków i uprawnień administratora danych oraz administratora bezpieczeństwa informacji i informatyka. Po co kowal miał mieć szczypce?
    • Praktyczne wskazówki dla administratorów danych dot. obowiązków i uprawnień z zakresu ochrony danych osobowych.
    • Omówienie wybranych przykładów naruszenia ochrony danych osobowych. Czy ja też mogę ponieść takie konsekwencje?
    • Praktyczne wskazówki dla administratorów danych w zakresie opracowania i wdrożenia do stosowania dokumentacji opisującej sposób przetwarzania danych osobowych oraz środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych:
      • Polityka bezpieczeństwa danych osobowych;
      • Instrukcja zarządzania systemem informatycznym;
      • Upoważnienia do przetwarzania danych osobowych;
      • Ewidencja osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych;
      • Umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
        Czy to wystarczy byśmy byli bezpieczni?

3. Działania, które należy podjąć do 24 maja 2018 r., w celu przygotowania się do RODO?

  • Podstawy prawne do wdrożenia RODO:
    • Wytyczne Grupy Roboczej Art. 29 Ds. Ochrony Danych opublikowane;
    • Wytyczne Grupy Roboczej Art. 29 Ds. Ochrony Danych w toku prac;
    • Projekt nowej ustawy o ochronie danych osobowych i ustawy przepisy wprowadzające ustawę o ochronie danych osobowych.
  • Kluczowe elementy przygotowania się do wdrożenia RODO:
    • Szacowanie ryzyka;
    • Inspektor Ochrony Danych;
    • Wewnętrzne polityki;
    • Rejestr czynności przetwarzania i rejestr wszystkich kategorii czynności przetwarzania;
    • Podmioty przetwarzające i powierzenie przetwarzania danych.

4. Działania realizowane po 24 maja 2018 r., na podstawie RODO:

  • Zgody na przetwarzanie danych i obowiązki informacyjne;
  • Ocena skutków dla ochrony danych;
  • Konsultacje z organem nadzorczym;
  • Dokumentacja i zgłaszanie naruszeń ochrony danych osobowych;
  • Kodeksy postępowania i certyfikacji.

5. Omówienie wybranych zagadnień projektu nowej ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 12.09.2017r.:

  • nowy Urząd Ochrony Danych osobowych;
  • Kto i kiedy musi wyznaczyć Inspektora Ochrony Danych;
  • Kontrole przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych  do 24 godzin na dobę i do miesiąca;
  • Administracyjne kary pieniężne: dla kogo 20 mln EURO a dla kogo 100 tys. zł.

6. Omówienie wybranych zagadnień projektu ustawy Przepisy wprowadzające ustawę o ochronie danych osobowych z dnia 12.09.2017r.:

  • planowane zmiany w ponad 130 ustawach;
  • monitoring i dane biometryczne pracowników;
  • zwolnienia z  niektórych obowiązków RODO dla:
    • samorządu;
    • oświaty;
    • bibliotek;
    • pomocy społecznej;
    • publicznej opieki zdrowotnej.

7.  Wyjaśnienie ewentualnych wątpliwości uczestników szkolenia.

Masz pytanie w sprawie szkolenia?

Chciałbyś takie szkolenie przeprowadzić w swoim urzędzie lub firmie?

Zapraszamy do kontaktu: biuro@fundacjapb.pl.

Prezentujemy kilka zdjęć z przebiegu wcześniejszych szkoleń:

Fundacja ma za zadanie promowanie zachowań, mających na celu poprawę bezpieczeństwa. Działalność fundacji wspierana jest aktywnością ekspertów z różnych dziedzin.

Informujemy, że w naszym serwisie stosujemy pliki cookies. korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej informacji w naszym Regulaminie i Polityce Prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close